Att kunna lita på sina vänner.

Ja...den meningen låter lätt för vissa men är svårt för andra. Ni vet att ni inte kan lita på NÅGON utom dig själv. Så är det tyvärr fast trots det får man ändå ha en liten tilit på sina vänner, men hur lätt är det att se på en person om den går att lita på eller inte? Jo...tänkte berätta lite om vad som hänt mig de senaste åren om just vänner. Jag har haft en massa vänner, dock är det endast 2 av de vännerna som stannat kvar & jag överdriver inte, 2 av alla jag känt...självklart har jag ju fler kompisar som jag fått med tiden men de jag känt sen några år tillbaka är det bara 2 kvar. Varför är det så kan man undra sig? Jo...SKITSNACK! Skitsnack går runt som ett löpande band & det är så trist. Snackar man skit om någon ska man iallafall stå för det när man blir ställd mot väggen. Ja ni ser ju hur det gick för mig...Finns en speciell person...Vi säger att hon heter Maja. Maja var en bra vän & jag hade många bra stunder med henne, men samtidigt var hon lite åt det negativa hållet. Hon tryckte ner mig & fick mig att må dåligt men trots det var jag med henne, varför då!? Brist på självförtroende såklart. Men med tiden började jag inse att hon inte var så äkta som jag hade hoppats på att hon var. Jag fick reda på en massa saker hon sagt om mig, se meddelanden som handlade om mig, men hon förnekade ALLT. Vadå..tog någon din mobil & skrev allt det där?? Skulle inte tro det. Så vi har haft våra upp O nergångar men tillslut fick jag nog, nog av allt skärande pga henne, alla tårar pga henne, allt hat mot mig själv pga henne. Jag sa ifrån & det ena ledde tll det andra och nu är vi inte vänner längre. Förstår ni hur lätt sanningen kommer fram? Varför inte bara stå för det man säger, det är inte så svårt. En grej som jag fick reda på av min pappa nyss som gjorde mig lite förbannad. Min såkallade "vän" som hon var då hade sagt till sin mamma att JAG rökte, jag berättar ALLT för mina föräldrar, har även sagt det där om rökningen..(röker inte längre, var som en kort testperiod) Men att hon berättade det för sin mamma trots att hon själv gjorde det, & henne mamma ringde MINA föräldrar, asså har de någoting med det att göra? Min "vän" betedde sig illa som berättade det trots att hon vet att jag vet saker om henne som hennes mamma INTE skulle gilla men hennes mamma betedde sig också illa som la sig i MITT liv, om det nu var så att jag röker, vad skulle hon kunna göra åt det? Det är mitt liv & mina föräldrars ansvar. Det här är några av mina egna erfarenheter av hur svårt det kan vara att lita på folk. Självklart har jag 2 underbara vänner som hållt fast vid mig sen långt tillbaka trots all skit & falska rykten som gått om mig, ni vet vilka ni är & ni är underbara♥ Men det jag vill säga med det här inlägget är att ni alla måste tänka på vem det är ni säger något till, kurator..psykolog osv HAR tystnadsplikt..det har inte vänner så det är viktigt att man håller det allra hemligaste hos sig själv..Tänk på vad ni säger innan ni säger något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0