Vad är skolios?

Många har undrat & frågat vad skolios är, fått säga det ett fåtal gånger till människor såfort jag nämner varför jag inte vill göra det eller orkar med det osv. Så nu blir det ett inlägg där jag berättar vad skolios är.

Skolios, det är ingen sjukdom man önskar sig men vi kan lätt få det, jag växte j*vligt mycket under ett år, tror det var 2010 så på så vis fick jag skolios, skolios är när ryggraden är sne. Vissa har så allvarligt att dem måste bära en korsett varje dag, jag har sån tur som inte har så sne rygg, det är mer här uppe vid skulderbladen som det är snett (man kan t ex känna med fingret hur ryggraden går rak i början sen svänger tills den kommer brevid vänstra skulderbladet & tillbaka, dock är det ganska svårt men ibland går det) jag måste säga att jag blir såååå äcklad av det. Men jag har smärta VARJE DAG & blir så trött på folk som klagar på att dem knäckte fingret eller trillade & skrapade handen lite eftersom jag har pissont i ryggen varje dag, därför är jag inte håröm för den smärtan gör inte lika ont som smärtan i ryggen. Kan t ex inte delta på vissa idrottslektioner för att min rygg inte klarar av det, därför får jag sådant dåligt betyg i idrott men jag försöker, men med mina kompisar som klagar ger jag upp för lätt. Dessutom kan jag vakna upp & börja gråta för att det gör så ont & jag inte kan komma upp, så det blir ju att stanna hemma från skolan pga det, toppen? Några frågor ni kanske har, skicka ett mail till [email protected] eller skicka en liten kommentar om ni vill veta mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0