Depression.

Om någon läst min informationsruta som finns till höger så ser ni ju att det står att jag lider av depression. Så hade tänkt berätta lite om hur det gick till när jag fick det.  Jo...hela mitt liv har jag fått massa fula ord på mig, att jag var ful, tjock, tjocka fula unibrown eller hur det stavas, att jag är äcklig, störd, patetisk osv. I början hade jag sjukt dåligt självförtroende och var en blyg liten flicka, men när jag bytte klass  blev allt bra...fast sen började 7an....klarade 6an (dock fanns det en kille som gillade att slå mig & vara dryg men sen slutade han klassen) och i 7an började allt skit igen och det har inte slutat sen dess. Fortsätter höra alla dessa dumma ord, lärt mig leva med det tyvärr.  Problemet är att jag tog åt mig så lätt är för att jag  vart så deprimerad & därför började lida av depression så jag tar åt mig ALLT så lätt. Kan även börja gråta helt utan anledning. Så det här året ska jag försöka lösa detta....se till att bli frisk. Därför ville jag skriva ut det & visa att folk som ser ut att må bra kanske inte gör det.."Finns någoting i livet som ligger tungt i väskan & mitt är b.la skolios" Därför har jag sett till att försöka hjälpa så många som möjligt & många ber om hjälp och jag får dem att må bra & då blir jag sjukt glad. Har även bestämt mig för att kanske bli kurator...verkar vara ett så roligt jobb.
 
Flera har dessutom frågat mig om jag har kollat upp det hos doktorn eller bara säger så för att det känns som det. I början kändes det som att jag hade depression men här för några veckor sen kollade jag mig hos doktorn och då visade det sig att jag hade svår ångest & depression..så inget jag bara säger, allt det här är sant. Om det är någon som har lust att skriva ut någon jobbig historia kan ni skicka ett mail till [email protected] , ni får vara anonyma. För då kan jag försöka hjälpa er, det är inte så bra att hålla allt för sig själv..tro mig..jag har försökt. Så jag ska börja skriva lite mer om mina egna erfarenheter om det jobbiga i mitt liv så ni kan se att fler kanske har det som er, och om ni vill, kan ni göra samma sak..så om ni får modet till er så skicka ett mail med en text så lägger jag ut den här och försöker hjälpa till så gott det går. We are all strong♥


Kommentarer
Postat av: mathilda

sv: varsågod! :) har du gjort den själv??

2013-05-10 @ 13:28:14
URL: http://mathildanna.blogg.se
Postat av: benedit ♥

<3

sv; okej, jag kom nyss hem :) vad har du gjort idag?
kram

2013-05-10 @ 18:02:49
URL: http://moufieeh.blogg.se/
Postat av: Maja Sundqvist

Åh, vad fint skrivet. Hoppas verkligen det löser sig för dig vännen, kramar. ❤
- okej, nej, ska nog bara ta det lugnt tror jag! Du då? :)

2013-05-10 @ 18:23:41
URL: http://majasundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0